تحقیقات بازار

” آشنایی با اهمیت تحقیقات بازار در کرج “

برای موفقیت در فرآیندهای تبلیغات، بازاریابی و برندسازی یک کسب و کار، باید به تحقیقات بازار توجه داشت. فعالیت گسترده شرکت‌های صنعتی در شهر کرج، نیاز به تحقیقات بازار در کرج را برای پیش‌برد هدفمند فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات ضروری می‌کند.

تحقیقات بازار در کرج

تحقیقات بازار چیست؟

تولید یک محصول یا خدمت بدون شناخت دقیق از نیازهای بازار نمی‌تواند برای یک کسب و کار موفقیتی را به همراه بیاورد. در تحقیقات بازار سعی می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل رقبا، تطابق محصول یا خدمت با نیاز بازار، بررسی نیازهای مشتریان و… به شناخت دقیقی از شرایط بازار دست یافت.

داشتن اطلاعات درست از بازار به مدیران یک کسب و کار کمک می‌کند تا بتوانند اقدامات موثری را در جهت توسعه بیزینس‌شان انجام دهند. تحقیقات بازار در کرج می‌تواند به اهداف مختلفی انجام شود. کانون تبلیغاتی و بازاریابی رسانه نما به عنوان مجری برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی سعی دارد تا با شناخت دقیق بازار به مشتریان خود مشاوره‌های مناسبی را ارائه دهد.

چرا تحقیقات بازار ضروری است؟

رقابت در صنایع مختلف باعث می‌شود تا تحقیقات بازار در کرج به یک ضرورت تبدیل شود. برای اینکه بتوان در بازارهای رقابتی، برندسازی انجام داد و به عنوان یک شرکت پیش‌رو در صنعت خود مطرح شد بایستی به کمک کارشناسان، بازار را شناخت.
تحقیقات بازار کمک می‌کند تا امکان پیش‌بینی‌های لازم درباره آینده وجود داشته باشد و بتوان ریسک‌های موجود در تجارت را کاهش داد.

کاربرد تحقیقات بازار در کرج چیست؟

کاربرد تحقیقات بازار

زمانی که قصد داریم یک فعالیت جدید تجاری را آغاز کنیم باید به شناخت درستی از شرایط بازار برسیم تا احتمال موفقیت‌ ما افزایش پیدا کند. تحقیقات بازار در کرج به کسب و کارها کمک می‌کند تا:

  • نقاط ضعف و قوت خود و رقبا را بشناسند؛
  • به یک شناخت درست از نیازهای بازار دست یابند؛
  • درک درستی از مشتریان خود و علایق آن‌ها پیدا کنند؛
  • فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات را آگاهانه به پیش ببرند؛
  • رقبا را مورد ارزیابی قرار دهند و رویکرد آن‌ها به مسائل مختلف را بررسی کنند؛
  • با کمک تحقیقات بازار در کرج می‌توان فرصت‌های جدیدی را شناسایی و با خلاقیت و نوآوری به ابداعات جدیدی دست یافت؛
  • تحقیقات بازار هزینه‌های کسب و کار را به شدت کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا یک بیزینس با یک نقشه راه به سمت اهداف خود حرکت کند.

آشنایی با ابزارهای تحقیقات بازار در کرج

آشنایی با ابزار های تحقیقات بازار

برای اینکه بتوان ظرفیت بازار را در مورد یک محصول یا گروه کالایی مورد بررسی قرار داد و راهکارهایی برای کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند ارائه کرد می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد: برای اطلاع بیشتر از روش های بازاریابی اینجا کلیک کنید.

  1. مشاهده: ساده‌ترین شیوه برای تحقیقات بازار است. در این شیوه تجربۀ محقق بازار اهمیت زیادی در روند انجام کار دارد؛
  1. مصاحبه: در این روش به مصاحبه با مخاطبان یا گروه‌هایی از مشتریان هدف پرداخته می‌شود؛
  2. نظرسنجی: با توسعه ابزارهای دیجیتال می‌توان خیلی سریع فرم‌های نظرسنجی را در بین مخاطبان هدف توزیع کرد و نظر آن‌ها را در مورد یک موضوع مطلع شد؛
  3. مطالعات موردی: مطالعات موردی یا Case Study یکی از روش‌های معتبر در تحقیقات بازار است که می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مدیران یک کسب و کار قرار دهد؛
  4. مشارکت جمعی: در این شیوه سعی می‌شود تا از یک گروه از مخاطبان یک کسب و کار برای نظرخواهی و حل یک مشکل دعوت شود. این شیوه تحقیقات بازار از آنجایی که مشتریان یک کسب و کار را در فرآیند تحقیقات درگیر می‌کند، خروجی آن نتایج بهتری دارد.

برای تحقیقات بازار در کرج، از تمامی ابزارهای کیفی و کمی که در بالا نام بردیم می‌توان استفاده کرد.

تحقیقات بازاریابی یا تحقیقات بازاریابی؟

تحقیقات بازاریابی مفهوم گسترده‌تری از تحقیقات بازار است. در تحقیقات بازار تنها به دنبال فروش محصول در یک بازار خاص هستیم. این در حالی است که در تحقیقات بازاریابی سعی می‌شود روش‌های افزایش فروش، یافتن بازارهای جدید، توسعه محصول، شناخت مشتری، کانال‌های بازاریابی، شیوه‌های قیمت‌گذاری، ارتباط موثر با مشتریان و… مورد بررسی قرار گیرد.
با توجه به نکاتی که در بالا گفتیم، واگذاری تحقیقات بازار در کرج به کانون‌های تبلیغاتی که تجربه کافی در زمینه تحقیقات بازاریابی دارند، به یک کسب و کار کمک می‌کند تا خیلی سریع به نتایج مورد انتظار دست یابد.

سخن پایانی

کانون تبلیغاتی رسانه نما تمامی فرآیندهای تحقیقات بازار در کرج و همچنین تحقیقات بازاریابی را برای کسب و کارهای مختلفی انجام می‌دهد. کارشناسان رسانه نما با ارائه مشاوره‌های تخصصی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با مناسب‌ترین هزینه‌ها بهترین نتایج را از تحقیقات بازار کسب و کار خود بدست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید: 09306192261 – 02634207822

یا فرم مشاوره را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا