سئو داخلی

سئو داخلی چیست ؟

سئو داخلی (On-page SEO) چیست؟

در مقاله قبلی به‌صورت کامل شما را با دانشی تحت عنوان «سئو» یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو آشنا کردیم. در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت دقیق‌تر به معرفی یکی از زیرشاخه‌های مهم سئو بپردازیم که حتما باید نکات آن را در سایتتان، خصوصا در هنگام محتوا نویسی، رعایت کنید.مطالعه مقاله قبلی

تعریف ساده سئو داخلی این است که ما با رعایت نکات مهمی درون سایتمان، کاری می‌کنیم تا ربات‌های موتورهای جستجو راحت‌تر به خزش در سایتمان بپردازند و طیِ این فرایند، هم محتوای جدید را پیدا و ایندکس کنند و هم مفهوم هر صفحه را بهتر و دقیق‌تر درک نمایند. درواقع با استفاده از تکنیک‌های سئو داخلی به گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک می‌کنیم تا بهتر سایتمان را بفهمند.

اما مهم‌ترین تکنیک‌های سئو داخلی چیست؟ در ادامه به‌صورت اجمالی با 5 تکنیک مهم سئو داخلی آشنا خواهید شد.

5 تکنیک مهم سئو داخلی

سئو داخلی شامل مجموعه گسترده‌ای از تکنیک‌ها و روش‌هاست، اما برای اینکه در این مقاله به‌صورت کوتاه و مختصر با بهترین تکنیک‌های سئو داخلی آشنا شوید، ما در ادامه 4 تا از مهم‌ترین‌ها را گلچین کرده‌ایم که با رعایت همین موارد، چند قدم جلو خواهید بود.

تحقیق کلمات کلیدی (Keyword research)

انتخاب صحیح کلمات کلیدی ازجمله مفاهیم پایه‌ای و مهم در سئو داخلی سایت است. درواقع ما تا ندانیم که مخاطبان هدفمان چه کلمات و عباراتی را جستجو می‌کنند، هرگز نمی‌توانیم محتوا را از طریق گوگل به‌دستشان برسانیم.

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مباحث بسیار گسترده در سئو است، اما به‌صورت کلی برای انجام تحقیق کلمات کلیدی باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. شناخت مخاطبان هدف (پرسونا مخاطب)
  2. تعیین کلمات کلیدی دانه یا Seed keywords
  3. تحقیق کلمات کلیدی در گوگل بر پایه کلمات دانه که در مرحله قبل استخراج شد
  4. استفاده از ابزارهای حرفه‌ای تحقیق کلمات کلیدی مانند سایت Keywordtool.io

پیشنهاد می‌کنیم برای تحقیق کلمات کلیدی حتما وقت کافی بذارید و از آن ساده رد نشوید، چراکه پایه سئو داخلی، تحقیق کلمات کلیدی است.

عنوان پست‌ها و محصولات

بعد از تحقیق کلمات کلیدی اگر بخواهیم بگوییم دومین آیتم مهم در سئو داخلی چیست، قطعا باید گفت آن «تیتر نویسی جذاب است».

به سوال‌های زیر پاسخ دهید تا برایتان به‌سرعت روشن شود که چرا تیتر نویسی مهم است.

در چه صورت یک کتاب می‌خرید، بدون آن‌که از محتوای درون کتاب خبر داشته باشید؟

قطعا ما در 90% مواقع، کتاب‌ها را از روی اسمشان تهیه می‌کنیم.

تا حالا دقت کرده‌اید که در چه صورتی روی یک لینک در صفحه نتایج جستجوی گوگل کلیک می‌کنیم؟

معمولا یا روی لینک یک و دو در صفحه نتایج جستجوی گوگل کلیک می‌کنیم و یا روی لینکی کلیک می‌کنیم که عنوان جذاب و خیره‌کننده‌ای دارد!

اگر قصد دارید به رتبه‌های نخست در صفحه اول گوگل برسید، در انتخاب عنوان حرفه‌ای دقت کنید. همچنین شما می‌توانید از خدمات سئو در کرج که توسط آژانس ما ارائه می‌شود، برای کسب جایگاه مناسب در گوگل، استفاده نمایید.مطالعه دیگر خدمات آژانس ما

لینک سازی داخلی

شما باید همواره راه را برای ربات‌های موتورهای جستجو باز بگذارید. یعنی باید کاری کنید تا زمانی که این ربات‌ها از سایتتان بازدید می‌کنند، مدام از مقالات جدید یا قبلی سایت هم بازدید نمایند.

این کار به کمک لینک سازی داخلی محقق می‌شود. اگر به‌صورت بهینه، لینک سازی داخلی را انجام دهید، کلیه صفحات سایت هم سریع index می‌شوند و هم گوگل معنا و مفهوم صفحات سایت را بهتر درک خواهد کرد و هر چه بیشتر و بهتر معنای هر صفحه را درک کند، شانس رتبه گرفتن در گوگل افزایش می‌یابد. برای یک ساعت مشاوره رایگان با کارشناسان آژانس ما برای کسب اطلاعات اینجا کلیک کنید

بهینه‌سازی تصاویر

بخش اعظمی از محتوا و قالب سایت، شامل تصاویر است. با این توصیف، می‌توان نتیجه گرفت که کیفیت و حجم تصاویر بر سرعت سایت و ماندگاری مخاطبان کاملا اثرگذار هست و جالب است بدانید که هر چه سرعت سایتتان بیشتر باشد، شانس بیشتر برای افزایش رتبه در گوگل دارید.

اما منظور از بهینه‌سازی عکس‌ها در سئو داخلی چیست؟

بهینه‌سازی تصاویر، یعنی تا می‌توانید کاری کنید که عکس‌ها سریع‌تر به کاربران سایتتان نمایش داده شوند و یکی از کارهایی که در این راستا می‌توانید انجام دهید، کاهش حجم تصاویر است.

شما می‌توانید بدون افت کیفیت تصاویر، حجم آن‌ها را بهینه‌سازی کنید. برای این کار کافی است به سایت imagecompressor.com مراجعه کنید و تصاویر خود را به آن تحویل دهید و سپس نسخه فشرده‌شده را تحویل بگیرید. همچنین اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه WP smush را نصب نمایید تا کلیه تصاویر سایتتان به‌صورت خودکار در هنگام آپلود، ازنظر حجم بهینه شوند.

جمع‌بندی

سئو داخلی باعث می‌شود تا ربات‌های موتورهای جستجو به‌راحتی در سایتمان جریان یابند و با این کار هم صفحات سریع‌تر ایندکس می‌شوند و هم مفهوم آن‌ها برای موتورهای جستجو روشن‌تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا