در دنیای که درآن زندگی می کنیم هر کسی به نوعی در معرض تبلیغات و دیگر اشکال فعالیت های ترفیعی قرار می گیرد در این میان بسیار ضروری است که دریابیم چگونه می توان به شکل اثربخش و کارا با مخاطبین هدف خود ارتباط برقرار کرد.علی رغم تمام پیچیدگی های این حوزه، تبلیغات همچنان یک موضوع کاربردی و دانشی جذاب و پویا به شمار می رود و این پویایی عمدتا ناشی از پیشرفت فناوری و توسعه ابزار ها و روش های ارتباطی نظیر اینترنت، رسانه های اجتماعی و ابزار های همراه هوشمند است. یکی از مهمترین کارکردهای تبلیغات، معرفی کردن برندها به عموم است. یعنی تبلیغات مصرف کنندگان را از برندهای جدید آگاه، منافع و ویژگی های منحصر به فرد برند را برای آن ها بیان، و ایجاد تصویری مثبت از برند را برای آن ها تسهیل می کند.ارزش تبلیغات در پنج کارکرد ارتباطی حیاتی آن ها است، یعنی(1)اطلاع رسانی، (2) تاثیر گذاری، (3) یادآوری و افزایش برجستگی و برتری، (4) ارزش افزایی، و (5) کمک به سایر اقدامات بازاریابی شرکت.

“آژانس تبلیغات و مارکتینگ رسانه نما” از معتبرترین شرکتهای فعال در زمینه تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین در کرج آماده ارائه مشاوره به شما صاحبان کسب و کار در استان البرز می باشد.

خدمات تبلیغاتی:

1_تبلیغات هدفمند در مکان های صنفی : ­برای اولین بار در ایران شما می توانید از فضاهایی در محل کارتان که قابلیت نصب تابلو( حداقل به ابعاد 70× 50 سانتی متر) دارند، درآمد بدست آورید. همچنین این امکان وجود دارد که کسب و کار خود را در محیط های شغلی دیگری که احتمال حضور مشتریان بالقوه شما وجود دارد، تبلیغ نمایید.

مثلاً یک سالن آرایش و زیبایی می تواند بخشی از دیوارهای محیط را برای نصب تابلوی یک آتلیه عکاسی به ما اجاره دهد و همزمان، تبلیغات خود را برای نصب در فضای یک مزون لباس یا فروشگاه عطر به ما سفارش دهد. 

2_آنلاین:


دسترسی مصرف کنندگان به اینترنت به شرکت ها کمک می کند تا بسیاری از فعالیت های خود را از این طریق به مشتری ارائه دهند و ارتباطات آنلاین زمینه ساخت یک رسانه تبلیغاتی همه کاره برای شرکت ها شده است. تبلیغات موتور جستجو بزرگترین شکل تبلیغات آنلاین است که اشاره به روش جای گذاری تبلیغات آنلاین روی صفحات وب دارد و این صفحات نتایج جستجو را نشان می دهند.دو شکل از تبلیغات موتور جستجو، جستجوی کلید واژه و تبلیغات محتوا محور است. محبوب ترین شکل تبلیغات آنلاین ، تبلیغات ایستا است که به عنوان تبلیغات نمایشی یا بنری شناخته می شوند و مشابه تبلیغات چاپی است که روی وب سایت ها به دفعات ظاهر می شوند و بعد از تبلیغات موتور جستجو، جایگاه دوم را در هزینه های تبلیغات آنلاین دارد. تبلیغات پاپ آپ، بالاسری، بینابینی و ویدئویی نوع متحرک تبلیغات آنلاین هستند. وب سایت ها به تنهایی یک تبلیغ برای هر شرکت و محلی برای تولید و مبادله بین سازمان و مشتریان هستند. وب سایت ها را می توان محور اقدامات تبلیغات آنلاین شرکت ها دانست که در جهت تحریک ترافیک به سمت وب سایت ها خدمت می کنند. وب سایت یک برند یک رسانه تبلیغاتی ارزشمند برای انتقال اطلاعات در مورد آن، شخصیت و پیشنهادات ترویجی آن است. وبلاگ ها به عنوان یک شکل تبلیغاتی آنلاین می توانند برای افزایش ارزش ویژه برندها از طریق ایجاد آگاهی از برند و ارتقاء یا حفظ تصویر برند تلاش کنند، پادکست ها نیز یک نسخه صوتی از وبلاگ ها می باشند و راهی برای انتشار فایل های صوتی در اینترنت هستند. تبلیغات پست الکترونیک می توانند یک ابزار ارتباطات بازاریابی اثربخش برای ارسال پیام های تبلیغاتی و ارائه مشوق های فروش به مخاطبان انبوه یا گروه های هدف کوچک تر باشد.تبلیغات پست الکترونیک به دو صورت پست الکترونیک اختیاری در مقابل هرزنامه و مجله الکترونیک می باشند. تلفن های همراه لقب صفحه نمایش سوم را به خود اختصاص داده اند به این معنی که دستگاه های سمعی و بصری رایج برای دریافت اطلاعات، سرگرمی و تبلیغات هستند. در تبلیغ از طریق هدف گیری رفتاری و مسائل حریم خصوصی اطمینان داریم که مصرف کنندگان علاقه مند به محصول یا خدمت خاص، تبلیغ را دریافت می کنند.

3_تبلیغات محیطی:


(A بیلبورد شهری: تبلیغات بیلبوردی اصلی ترین شکل تبلیغات محیطی است که از تنوع بالایی برخوردار است و از آنجایی که بیشتر افراد اکثر زمان خود را بیرون از خانه صرف می کنند این نوع از تبلیغات می تواند به میلیون ها نفر دسترسی داشته باشد. برای اینکه تبلیغات بیلبوردی یک برند اثربخشی مورد نظر را داشته باشد بهتر است که از متخصصین و مشاورین این صنعت به منظور برنامه ریزی و مدیریت برنامه تدوین شده استفاده کرد. این متخصصین با بررسی برند، مخاطبان و با در نظر گرفتن بودجه تعیین شده تعداد، مکان و ابعاد بیلبوردهای مورد نظر جهت تبلیغات محیطی هر برند را تعیین می کنند، همچنین دفعات تکرار(فرکانس) و زمانبندی پخش تبلیغات بر روی هر بیلبورد را متناسب با شرایط موجود تنظیم می کنند تا بیشترین اثربخشی و موفقیت را برای مشتریان خود پدید آورند. می توان بیلبوردها را به سه گروه کلی تقسیم کرد :
بیلبوردهایی که مستقل و کامل هستند.
بیلبوردهایی سریالی که با توالی بصری کامل می شوند.
بیلبوردهایی که توسط تاثیرات محیطی کامل می شوند.

(Bتلوزیون شهری: این نوع تبلیغات برای مواردی توصیه می شود که انیمیشن یا فیلم کوتاه بی صدا برای معرفی محصول کاربرد دارد.

(C پل عابر پیاده: در محل های متنوعی از شهر وجود دارد و قیمت این نوع از تبلیغات محیطی به موقعیت پل و ابعاد فضای مورد ننظر بستگی دارد.

 (Dمترو: در ایستگاه های قطار و مترو و داخل واگن های آن و ایستگاه قطارفضاهای تبلیغاتی گوناگونی وجود دارد که برحسب اینکه گروه هدف مشتریان چه افرادی باشند، قابل اجرا است.

(E ایستگاه های اتوبوس: تابلوهای بزرگ در بالای محل نشستن مسافران اتوبوس نصب می شود و تابلوهای کوچکی هم به ابعاد 50×60  در کنار ایستگاه های اتوبوس قابل اجرا می باشد.

(F ترمینال اتوبوس های بین شهری: فضاهای تبلیغاتی در این مکان ها به دو شکل داخل محوطه باز ترمینال و داخل سالن های ترمینال در دسترس است.

(G فرودگاه: تابلوهای تبلیغاتی در فرودگاه های داخلی یا بین المللی کشور برای آن دسته از محصولات یا خدمات که به صورت کشوری یا بین المللی فعالیت می کنند مناسب است. همچنین کسب و کارهایی که بخشی از مشتریان آن ها را توریست های خارجی یا مسافران داخلی تشکیل می دهند می توانند به خوبی از این تبلیغات استفاده کنند.

(H تبلیغات در مراکز خرید و پاساژها: یکی از انواع جذاب تبلیغات محیطی است که به خوبی می تواند مشتریان را جذب کنند. با توجه به وجود بعضی مراکز خرید خاص مانند پاساژ های خرید کودک و مراکز خرید با طبقه بندی مشخص فروشگاه ها، امکان خوبی برای انتخاب دقیق بازار هدف مشتریان و مخاطبان هر کسب و کاری وجود دارد که تبلیغات خود را کاملا در جای مناسب و برای افراد مناسب به نمایش بگذارد.

(I تبلیغات در پارکینگ های عمومی: تابلو های تبلیغاتی در پارکینگ ها از نظر شکل و قیمت تنوع زیادی دارند و معمولا برای محصولات و خدمات منطقه ای و محلی مناسب تر هستند. البته با در نظرگرفتن خصوصیات و نوع افرادی که در هر پارکینگ تردد می کنند، می توان بازار های هدف خاص تری هم تعیین کرد و با اثر بخشی بالا تبلیغات را انجام داد. مثلا پارکینگی که در نزدیک مطب های پزشکان و مراکز درمانی است محل خوبی برای تبلیغ کالاهای پزشکی و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران می تواند باشد.

4_ تبلیغات چاپی:


شامل انواع پوستر و تراکت، ویژه نامه، بروشور و کاتالوگ و هر نوع محتوای تبلیغاتی است که به صورت مکتوب به دست بازار هدف می رسد.هزینه کردن برای تبلیغات چاپی می تواند موثر باشد و روی نمودار فروش تاثیر مستقیمی بگذارد، اما باید به خاطر داشته باشید که این تبلیغات منحصر به فرد هستند و بایستی برای آن برنامه ریزی کنید تا به هدفتان برسید.هر یک از تبلیغات چاپی در کسب وکار کاربرد های متفاوتی خواهد داشت و به طور ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد و این نوع تبلیغات نیز بایستی با یک هدف و ایده مطرح شوند تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد.تبلیغات چاپی ویژگی های منحصر به فردی دارند، مقاومت و ماندگاری بالا و سهولت در دسترس قرار گرفتن برای عموم از ویژگی های آن ها است.

5_ تبلیغات در روزنامه ها:


اکنون که تیراژ روزنامه ها رو به کاهش است و افراد کمتری اخبار را در روزنامه ها دنبال می کنند، جذابیت این دسته از تبلیغات کاهش یافته است و معمولا از طرف خود روزنامه ها بازاریابی انجام می شود.

6- تبلیغات در رادیو و تلویزیون:


در حال حاضر رادیو های استانی و شبکه های تلوزیونی هر استان برای فعالین کسب و کارهای محلی جذابیت خوبی دارد. کانال های رادیو و تلوزیون سراسری غالبا مناسب برندهای کشوری و از نوع مخاطب عام است.هیچ رسانه ی دیگری مانند تلوزیون نمی تواند به طور همزمان از طریق دو حس دیداری و شنیداری توجه مصرف کنندگان را به محصول جلب کند، تبلیغات تلوزیونی حواس یک بیننده را درگیر می کند و توجه او را حتی زمانی که ترجیح می دهد با یک تبلیغ مواجه نشود جذب می کند. در واقع،  همچون مهمان ناخوانده وارد می شوند.تبلیغات رادیویی بعد از مجلات دارای جایگاه دوم دسترسی به مخاطبان بخش بندی شده هستند و رادیو را می توان برای هدف گیری دقیق گروه خاصی از مصرف کنندگان قرار داد.از مزایای دیگر تبلیغات رادیویی، توانایی دسترسی به مشتریان بالقوه به صورت شخصی و صمیمی، اقتصادی بودن،زمان کوتاه انجام سفارش و استفاده از شخصیت های محلی محبوب نام برد.

7_ تبلیغات در رویدادها:


از آنجایی که در رویدادهای ورزشی، آموزشی، صنفی و …افراد با علاقه و اشتراکات مشخصی حضور دارند ، خیلی دقیق و با درصد بالایی از اثربخشی می توان در این فضاها تبلیغات انجام داد.رویداد ها یکی از بهترین راه ها برای رشد و توسعه کسب و کار هستند و حتی می توانند فرآیند سودهی را تسریع کنند و فرصتی منحصر به فرد برای تعامل با برند ها را فراهم می آورند.طی یک رویداد می توان با جلب توجه گروهی از مخاطبان در طی حواس پرتی های روزانه با آن ها ارتباط برقرار کرد و به معرفی محصولات و خدماتی که ممکن است مشتریان در مورد آن ها اطلاعی نداشته باشند یا متوجه نشده باشند که می تواند نیاز های آن ها را برطرف کند، بتوان فروش را افزایش داد.

8_ تبلیغات در برنامه های لایو اینستاگرام:


نوعی از تبلیغات آنلاین محسوب می شود که برحسب نوع محصول و خدمات می توان از آن در جذب مشتری استفاده کرد. نیاز به برنامه ریزی قبلی و در نظرگرفتن زمان های مورد نظر وجود دارد تا بهترین تاثیر را در مخاطب ایجاد کند.

9_ تبلیغات در وبینارها:


نوع خاص و جدیدی از برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در شرایط کرونا ایجاد شده است که بازار خوبی برای تبلیغات هدفمند و موضوعات از قبل مشخص شده فراهم کرده است. این نوع از تبلیغات کاملا قابل پیش بینی و برنامه ریزی شده انجام می شوند  و می توان با اطمینان صد در صد محتوای تبلیغاتی  را به مخاطبین مد نظر انتقال داد.

10_ تبلیغات خاص و سفارشی:


بعضی از انواع تبلیغات هستند که در فضاهای خیلی اختصاصی و با مخاطبین از قبل تعیین شده انجام می شوند. مانند تبلیغات روی لباس تیم های ورزشی یا پوشش کارکنان سازمان ها یا مراکز خدماتی. همچنین بر حسب پیشنهاد و انتخاب شما می توانیم شرایط انجام تبلیغات و اطلاع رسانی را در فضاهای مورد نظر فراهم نماییم.

11_  پیامک های تبلیغاتی:

ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت تفکیک منطقه ای، جنسیتی، شغلی، سنی و … می تواند با درصد بالایی از اطمینان به گروه هدف مورد نظر شما برسد. همچنین ارسال گزارش دقیق از تعداد پیامک های دریافت شده و عدم پرداخت هزینه بابت پیامک های برگشت خورده یا خطوط مسدود از دیگر مزایای این نوع تبلیغات است.

12_ کمپین تبلیغاتی(Advertising Campaign):


اصطلاح کمپین تبلیغاتی (پویش یا کارزار تبلیغاتی) این روزها به واژه ای پرتکرار و آشنا تبدیل شده است. در کشور ما هر کاری که خیلی رایج و پراستفاده شود معمولاً از مسیر تخصصی و حرفه ای خود خارج  شده ، یک طیف از افراد و مشاغل غیر مرتبط هم برای بردن سهمی از درآمد، به آن وارد می شوند.

.کمپین تبلیغاتی با استفاده از ابزارهای مختلف تبلیغاتی و بهره گیری از کانال های متنوعی که درنظرگرفته می شود پیامی یکسان با طراحی مشترک را در طی یک بازه زمانی و با تکرار زیاد به مخاطب و مشتری بالقوه می رساند و هدف از آن این است که یک مفهوم، محصول، برند یا رفتار خاص را در ذهن مخاطب برجسته یا ماندگار نماید.

برخی از مواردی که برای طراحی و اجرای موفق یک کمپین تبلیغاتی در آژانس تبلیغاتی و بازاریابی رسانه نما در نظر گرفته می شود به این شرح است:

1-ارزیابی بازار هدف، سهم بازار فعلی و واکنش رقبا

2-هدف گذاری مراحل اولیه تا پایان کمپین تبلیغاتی

3-طراحی ابزار تبلیغاتی لازم و کانال های مورد نیاز و ارائه در رسانه های مناسب

4-متناسب سازی بودجه و برنامه تدوین شده برای کمپین تبلیغاتی

5-زمان بندی و اجرای اولیه به صورت آزمایش

6-شروع عملیات اجرای کمپین تبلیغاتی و تحلیل لحظه به لحظه نتایج

7-جمع بندی و ارائه تحلیل نهایی و نتایج حاصله پس از طی زمان لازم از اجرای کمپین تبلیغاتی

در آژانس تبلیغات و مارکتینگ رسانه نما با دقت و ارزیابی دقیق از حوزه کسب و کارشما ، رقبا، مشتریان و در نظر گرفتن روندهای کلان صنعت  برنامه ریزی و طراحی کمپین بازاریابی انجام می گیرد و طی جلساتی که با مدیران کسب و کار گذاشته می شود بودجه بندی لازم و مناسب برای کسب بهترین نتیجه از کمپین تبیلغاتی انجام می گیرد.

 

 

تبلیغات در کرج

نیاز به مشاوره دارید؟

تیم متخصص ما مشتاقانه منتظر تماس شما است

پیمایش به بالا