برندینگ:
برندها بازیگران اصلی عرصه ی کسب و کار هستند. مشتریان آنها را با خصوصیات خاصی که «ارزش ویژه برند» نامیده می شود می شناسند و هنگام انتخاب کالا یا خدمات به برندها رجوع می کنند. برندها مانند یک انسان دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از هم متمایز می کند. از آنجا که در نهایت احساسات انسانی با هویت برندها پیوند می خورد، می توان برای یک برند هویت، شخصیت، روح و احساس تعریف کرد و آن را با روش های مشخص و علمی در ذهن مخاطب یا مشتری ماندگار کرد.
تمام تلاشهایی که به منظور شناخته شدن شما به عنوان یک برند محبوب و معروف انجام گیرد و نهایتا مشتریان وفاداری برای کسب و کار شما خلق کند، در مجموعه اقدامات علمی و برنامه ریزی شده ای به نام ” برندینگ”  یا ” برندسازی” تعریف ، طراحی و اجرا می شود.

“آژانس تبلیغات و مارکتینگ رسانه نما” از معتبرترین شرکتهای فعال در زمینه برندینگ در کرج، آماده ارائه مشاوره به شما صاحبان کسب و کار در استان البرز می باشد.

برندها کارکردهای متفاوتی از دیدگاه مصرف کننده، تولیدکننده و محیط کسب و کار دارند. از منظر مصرف کننده، مهم ترین کارکرد این پدیده کاهش ریسک فرایند تصمیم گیری خرید، از دید تولیدکننده، کاهش قدرت نفوذ رقبا و از دیدگاه محیط کسب و کار، ایجاد جذابیت برای فضای کسب و کار و رونق آن است.

اینکه شما چقدر محصول یا خدمات باکیفیتی دارید، اینکه انبار شما چند میلیارد تومان کالا در خود جای داده است، اینکه شما یک کار عالی و حرفه ای ارائه می دهید اصلا اهمیت ندارد!! یا شاید بهتر است بگوییم در درجه ی دوم اهمیت قرار دارد. می دانید چرا؟چون داشتن یک برند شناخته شده در بین مردم مهمترین عامل در فروش بالا و سودآوری بلند مدت است.

 

محبوبیت 10%

اگر مشتریان بالقوه و مخاطبین شما:

  • نسبت به محصولات و خدماتی که شما ارائه می کنید شناخت کافی داشته باشند.
  • آن را هنگام تصمیم گیری برای خرید به یاد آورند.
  • در طول زمان مجدداً و به دفعات از شما خرید کنند.
  • شما را به عنوان یک برند خوب به دیگران توصیه نمایند.

باید به شما تبریک گفت زیرا :

  • سهم قابل قبولی از بازار دارید..
  • مشتریان وفاداری دارید.
  • فروشتان در بلندمدت مطلوب خواهد بود.
  • نرخ بازگشت سرمایه و سودآوری کسب و کارتان حتی  جذاب و رضایت بخش خواهد بود.

در مشاوره تخصصی برندینگ ها که جلسه اول آن به صورت رایگان برگزار می شود.تیم علمی و اجرایی “رسانه نما” پس از شناخت دقیق کسب و کار و بازار هدف شما مراحل زیر را طراحی و پس از توافق اجرا می نماید؛

-Aتحلیل رقبا

-Bتحلیل بازار هدف

-Cتدوین ارزش ویژه ی برند

-Dانتخاب عناصر سازنده ی برند

-Eیکپارچه سازی عناصر برند

-Fارتقای تداعیات فرعی و غیرمستقیم از برند در ذهن مشتریان

-Gسنجش و ارزیابی عملکرد برند

-Hحفظ، تقویت و توسعه ارزش ویژه ی برند

-Aتحلیل رقبا: برای ورود به یک بازار رقابتی باید نقاط ضعف و قدرت رقبا را به دقت بررسی کرد تا بتوان از این اطلاعات در برنامه ریزی استراتژیک کسب و کار و نیز ایجاد مزیت رقابتی برای محصول و خدمات استفاده کرد. برند شما باید بتواند نقاط تمایز مشخصی نسبت به برندهای مشابه برای خود تعریف کند.

-Bتحلیل بازار هدف: اینکه مشتریان بالقوه شما در بازار هدف (کسانیکه در صورت آگاهی نسبت به کالا و خدمات برند شما احتمال دارد به آن علاقه مند شده و تصمیم به خرید بگیرند) ، در حال حاضر چه معیارهایی را برای استفاده از برند شما و رقبای شما در نظر دارند و ارزیابی مداوم این معیارها به دقت باید انجام شود . زیرا احتمال دارد روندهای تأثیرگذار بر بازار مانند تغییرات مد، پیشرفت های فناوری، نوسانات قیمت و …باعث شود تا برای حفظ سهم بازار و رشد فروش نقاط قوت و تمایز جدید و متفاوتی برای برند تعریف شود.

-Cتدوین ارزش ویژه ی برند: ارزش ویژه ی برند آن چیزی است که مشتری هنگامی که از برند شما صحبت می کند به زبان می آورد و مجموعه ی تداعیات ذهنی، محاسبات مالی و احساساتی است که به برند شما نسبت داده می شود. ارزش ویژه ی برند همانطور که از نامش پیداست دارایی مهم و تأثیرگذاری برای شرکت در کسب سهم بازار، فروش و سود بلند مدت است.

تدوین ارزش ویژه ی برند بهتر است قبل از آغاز چرخه ی عمر محصول یا تولد برند و در دوران به اصطلاح جنینی کسب و کار که تحقیقات بازار در جریان است آغاز شود.زیرا در آن مرحله است که هنوز محصول نهایی را می توان براساس مزیت های رقابتی مورد نظر تعریف و طراحی کرد یا هویت برند را آگاهانه در مسیری که قابلیت رشد و محبوبیت بیشتری دارد هدایت کرد.دو مؤلفه ی مهم در ایجاد ارزش ویژه ی برند که  باید هنگام تدوین آن در نظر گرفته شوند عبارتند از:

1-آگاهی از برند

2-تصویر ذهنی از برند

آگاهی از برند متشکل از توانایی شناسایی برند توسط مشتریان و میزان یادآوری برند است. شناسایی برند معمولاً هنگام خرید و دیدن برندهای مختلف در کنار یکدیگر، باید به خوبی انجام شود مانند زمانی که شما در یخچال سوپرمارکت به دنبال خرید پنیر پیتزا هستید و از بین برندهایی که می بینید آن برندی را انتخاب می کنید که بیشتر در ذهن شما حک شده و پررنگ تر از بقیه احساس می شود.

یادآوری برند هنگامی باید به خوبی کار کند که هیچ مشخصه ظاهری در برابر چشمان خریدار وجود ندارد و خود او باید از حافظه و آگاهی قبلی از برندهایی که در موردشان اطلاعاتی دارد تصمیم گیری کند که چه انتخابی داشته باشد، در مورد کارهای خدماتی این قضیه بیشتر صدق می کند. مثلاً موقعی که شما می خواهید آخرین خبرهای ورزشی یا نتایج مسابقه ی فوتبال مهمی را در اینترنت جستجو کنید معمولاً به سراغ وب سایت هایی می روید که از قبل آن ها را در این زمینه به یاد دارید.

در آژانس تبلیغات و مارکتینگ رسانه نما مراحل تدوین ارزش ویژه ی برند به شکل کاملاً علمی و متناسب با شرایط خاص هر کسب و کار و نوع خدمات یا محصولات وی انجام می شود.در این راستا ما تمام توان خود را بکار می گیریم تا نتیجه ی نهایی در تدوین ارزش ویژه ی برند شما بتواند فروش بالاتر و سودآوری بیشتری نسبت به رقبا در تولید محصولی مشابه را به همراه داشته باشد.

-Dانتخاب عناصر سازنده برند: معمول ترین عناصر سازنده یک برند،نام دامنه وبسایت، لوگو، نمادها، کاراکترها، بسته بندی و شعارهایی است که آن برند از آن ها استفاده می کند.برخی از این گزینه ها برای افزایش آگاهی نسبت به برند یا تقویت تداعیات ذهنی منحصر به فرد مناسب و مثبت مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین آزمون برای سنجش سهم هر عنصر برند این است که ببینیم مشتری ها با در نظر گرفتن آن عنصر(نام یا لوگو یا…)به تنهایی، در مورد آن محصول یا خدمت چگونه فکر می کنند.از آنجا که هرکدام از این عناصر مختلف،مزیت های متفاوتی دارند، اغلب مدیران بازاریابی از ترکیب مشخص و منحصر به فردی از همه این عناصر برای هر برند بهره می گیرند.

E-یکپارچه سازی عناصر برند: انتخاب منطقی عناصر می تواند به تقویت ارزش ویژه ی برند منجر شود، اما فعالیت های بازاریابی مرتبط با برند مهمترین سهم را در ایجاد برند دارند. برنامه های بازاریابی می توانند به شیوه های مختلفی تداعیات قوی، مطلوب و منحصر به فردی را از برند در ذهن مصرف کننده به وجود آورند. مهمترین نکته ای که در این حوزه بایستی رعایت شود، حفظ سطح مناسب تناسب بین عناصر برند و فعالیت های بازاریابی است.

F-ارتقای تداعیات فرعی و غیرمستقیم از برند در ذهن مشتریان:تداعیات ذهنی از برند می توانند در نتیجه ی ارتباط میان آن برند و سایر موجودیت ها و هویت ها( که خودشان هم  تداعیات ذهنی غیر مستقیمی در ذهن مشتری به وجود می آورند) تداعیات ذهنی فردی را در ذهن مشتری ایجاد کنند.به عنوان مثال، ممکن است یک برند در ذهن مشتری ها با برخی از فاکتورهای اصلی نظیر شرکت سازنده (با بهره گیری از راهبردهای برند سازی آن شرکت)، کشور سازنده یا مکان جغرافیایی (با بهره گیری از معرفی کشور یا مکان به مشتری)، شبکه های توزیع (با بهره گیری از راهبرد شبکه توزیع)، سایر فاکتورها (با بهره گیری از تأیید دیگران)، رویدادهای ورزشی و فرهنگی (با بهره گیری از فعالیت های پشتیبانی سازمان) و یا سایر عوامل (مثلاً بهره گیری از جوایز، گزارش ها، مجله ها و …) مرتبط شود.

در این حالت از آنجا که برند توسط موجودیت دیگری معرفی می شود_و حتی ممکن است این موجودیت  به صورت مستقیم هرگز با عملکرد محصول یا خدمت مرتبط نباشد_ مصرف کنندگان این طور استنباط می کنند که با این موجودیت مشترکاتی دارند و به این ترتیب رابطه ای غیر مستقیم، فرعی و ضمنی میان آن ها در ذهنشان برقرار می شود. در این فعالیت، در اصل بازاریابان تداعیات ذهنی مثبتی را از موجودیت دیگری” به امانت گرفته” و خود را به آن نزدیک می سازند تا بتوانند همان تداعیات ذهنی را برای برند خود ایجاد کنند و به این ترتیب ارزش ویژه ی برند آن را افزایش دهند.

-Gسنجش و ارزیابی عملکرد برند: فعالیت شناسایی و ارزیابی جایگاه برند اغلب دستاورد برنامه ی ممیزی برند است. ممیزی برند، به مفهوم بررسی جامع برند است. برای آنکه بتوان وضعیت سلامتی برند را ارزیابی کرد، باید ابتدا ارزش ویژه ی آن را شناسایی کرده و شیو هایی برای ارتقا و بهبود این ارزش پیشنهاد داد. ممیزی برند نیازمند درک عمیق منابع ارزش ویژه ی برند از دیدگاه سازمان و مشتری است.

پس از آنکه بازاریابان جایگاه برند خود را شناسایی کردند، زمان این است که برنامه های بازاریابی خود را با هدف ایجاد، حفظ و تقویت این تداعیات ذهنی از برند به اجرا درآورند. برای درک تأثیرات این برنامه ها، متخصص های بازاریابی باید بتوانند عملکرد برند را با بهره گیری از تحقیقات بازار به درستی درک کنند و مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند. یکی از شیوهای مناسب در این خصوص استفاده از زنجیره ی ارزش برند است. زنجیره ی ارزش برند، ابزاری است که برای ردیابی فرآیند ایجاد ارزش برندها با هدف درک بهتر تأثیرات مالی، هزینه ها و سرمایه گذاری های بازاریابی سازمان روی برند انجام می شود.

مدیران شرکتها و صاحبان کسب و کارهای دارای برند می توانند برای مدیریت سودآوری برندهای خود به کمک تیم حرفه ای آژانس تبلیغات و مارکتینگ رسانه نما با موفقیت سیستم ارزش ویژه ی برند را طراحی و اجرا کنند.سیستم سنجش ارزش ویژه ی برند مجموعه ای از رویه های تحقیقاتی است که برای ارائه اطلاعات دقیق، کاربردی و مناسب (در بهترین زمان) به بازاریابان مورد استفاده قرار می گیرد تا آن ها بتوانند بهترین تصمیمات عملیاتی و تاکتیکی را در کوتاه مدت و مؤثرترین تصمیمات استراتژیک را در بلند مدت اتخاذ کنند.

-Hحفظ، تقویت و توسعه ارزش ویژه ی برند: حفظ و توسعه ی ارزش ویژه ی برند اغلب فعالیتی چالش برانگیز و دشوار است.اجرای مدیریت ارزش ویژه ی برند نیازمندآن است که چشم انداز گسترده ای از نگرش های مختلف نسبت به ارزش ویژه ی برند اتخاذ شود تا شیوه ی تأثیرگذاری راهبردهای برندسازی به درستی درک شده و سازمان دریابد که چگونه این راهبردها منعکس کننده ی اهداف آن است و چگونه با زمان، محیط جغرافیایی یا بخش های بازاری که در آن فعالیت می کنند، منطبق باشند.مدیریت ارزش ویژه ی برند به مفهوم مدیریت یک برند در بافت برندهای دیگر سازمان، رده های چندگانه محصولات،مقاطع زمانی مختلف و بخش های متنوعی از بازار است.

یکی از خدمات پر طرفدار آژانس تبلیغات و مارکتینگ رسانه نما در کرج مدیریت موفق برند و همراهی مشتریان خود در دستیابی به برندی قدرتمند و برخورداری از راهبرد برندینگ قوی است.در این حوزه علاوه بر اقداماتی نظیر تثبیت جایگاه برند، استفاده از فعالیت های بازاریابی مناسب جهت تقویت و توسعه این جایگاه ضروری است.

به عبارت بهتر موفقیت نهایی یک برند مستلزم داشتن مشاوران و تیم اجرایی حرفه ای است  تا با استفاده از برنامه جامع بازاریابی برند را به درستی معرفی نموده، به موقع آن را یادآوری نماید و اطلاعات اضافی لازم را نیز به مصرف کننده منتقل کند.

un

نیاز به مشاوره دارید؟

تیم متخصص ما مشتاقانه منتظر تماس شما است

پیمایش به بالا