مدیریت شبکه های اجتماعی 

  امروزه شبکه های اجتماعی به ابزار قدرتمندی برای تبلیغات ، بازاریابی و ارتباط با مشتریان تبدیل شده است . مدیریت خوب شبکه های اجتماعی از ملزومات موفقیت کسب و کار شماست که انجام مطلوب آن نیازمند دانش کافی در این زمینه و نیز صرف وقت زیادی در طی روز می باشد. 
در تعریف رسانه های دیجیتال میتوان گفت رسانه هایی که تولید، مبادله و توزیع محتوا (متنی و تصویری ) در آنها ، تنها با کمک ابزار های مجهز به پردازشگر دیجیتال میسر میباشد .
شامل موبایل ،شبکه های جهانی اینترنتی ، سرویس های مخابراتی ، همچنین رسانه های مبتنی بر حامل های فیزیکی دیجیتال از قبیل بسته های نرم افزاری رسانه ای، بازی های ریانه ای ، هنر های دیجیتالی و مانند آن ها رسانه های دیجیتالی محسوب می شوند.

رسانه های دیجیتالی با توجه به گستردگی دامنه مخاطبان و کاربرد آن کارکردهای مختلفی در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی  و فرهنگی پیدا کردند و نهاد ها و سازمان ها امروزه برای رسیدن به اهداف سازمانی خود از این ابزار نوین و فراگیر از آن استفاده میکنند . تاثیر این رسانه های دیجیتالی در حوزه های مختلف اقتصادی شامل اشتغال ، تبلیغات بازاریابی ، توزیع ، خرید و فروش  تغییرات اساسی به وجود آورده است  بسیاری از بنگاه های اقتصادی و صاحبان سرمایه بدون استفاده از رسانه های دیجیتالی اصولا قدرت رقابت در بازار را از دست میدهند چرا که میدانند ، این نوع رسانه به دلیل دامنه نفوذ و بیان دیدگاه و نقطه نظرات متنوع مخاطبان و کاربران شیوه تصمیم گیری مردم را عوض کرده است و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که واکنش مشتریان نسبت به حرف هایی که برند ها در قالب تبلیغات و… میزنند هم تغییر پیدا کرده است و واکنش ودیدگاه  مخاطب و کاربر که ان را با رسانه های دیجیتالی در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند ، به مراتب از تبلیغات مجازی رسمی برند ها تاثیر بیشتری دارد.


رسانه های دیجیتالی ویژگی و مختصات وسیعی دارند که این امر موجب شده تا سیطره این نوع رسانه ها روز به روز  رو به گسترش بگذارند سرعت و وسعت دامنه انتشار ، تنوع و حجم تولید محتوا ، جذابیت ، کاهش ممیزی و سانسور ، مشارکتی و تعاملی بودن ، کم هزینه بودن ، سهولت دسترسی ،گستره و تنوع مخاطبین، سهولت آرشیو محتوا ، اشغال فضای محدود و کم برای آرشیو شدن محتوا ، دریافت زنده و مستقیم و بدون واسطه محتوا ، فرا متنی بودن و…از جمله ویژگی های مهم این نوع رسانه ها است . درحال حاضر با کمک تجهیزات مدرن ، محتوا یا رویدا هایی با عنوان خبر ، داده ، اطلاعات به شکل متن و تصویر همزمان با وقوع رویداد و تولید محتتوا در اختیار مخاطب قرار میگیرد و پروسه تولید و توزیع ، انتشار و دسترسی مخاطب در هم آمیخته شده است و فاصله زمانی برای آن نمیتوان برای آن تصور کرد این در حالتی است که در گذشته رسانه ها و روزنامه های چاپی و مکتوب و حتی الکترونیکی فاصله زمانی تولید ،توزیع و انتشار و دسترسی مخاطب به محتوا بسیار زیاد بوده است. از سوی دیگر رسانه های دیجیتالی با بهره گیری از امکانات نرم افزاری ظرفیت و امکان وسیعی برای تولید حجم بالای محتوا را دارند به طوری که در این فضا میتوان هزاران صفحه محتوا در قالب کتاب با موضوعات متنوع ، فیلم و فایل صوتی دارد و این ظرفیت هر روز به مدد پیشرفت و رشد فناوری های نوین در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری بسرعت در حال افزایش است جذابیت سازی محتوا از جمله ویژگی های رسانه های دیجیتالی است ، استفاده از رنگ عکس و تصویر و صوت به صورت زنده از ظرفیت های تولید محتوا در این رسانه ها است و این امر موجب شده تا هر روز دایره مخاطبان این نوع رسانه ها رو به افزایش بگذارد و به عبارتی این امر به به نوبه خود موجب گستردگی و تنوع دامنه کاربران و مخاطبان شده است مسئله ای که امروزه هر رسانه ایی (ینی مخاطب )بستگی دارد .  
گسترش رسانه های دیجیتالی موجب شده تا مفهوم تیراژ کاملا تعریف جدیدی بیابد، سانسور و محدودیت ها خطوط قرمز دیکته شده از سوی صاحبان قدرت از بین رفته و یا به شدت کاهش یابد و رابطه افکار عمومی و رسانه ها رابطه ای تعاملی و مشارکتی باشد در واقع مخاطب خودش به طور مستقیم در تولید و انتشار محتوا دخالت دارد یعنی بین تولید کننده و مصرف کننده واسطه ای وجود ندارد ، تولید کننده محتوا و گیرنده پیام هر دوطرف همیشه به هم دسترسی دارند.
  

ما در آژانس تبلیغات و مارکتینگ رسانه نما آماده و مشتاقیم تا در انجام این مهم شما را یاری دهیم.

با ما تماس بگیرید یا با انتخاب گزینه درخواست مشاوره تا پس از یک جلسه مشاوره رایگان بتوانیم بهترین گزینه ی ممکن برای انجام هدفمند و اثر بخش مدیریت شبکه های اجتماعی را به شما پیشنهاد دهیم

 

                                  تعرفه های تبلیغات،ساخت و طراحی

نیاز به مشاوره دارید؟

تیم متخصص ما مشتاقانه منتظر تماس شما است

پیمایش به بالا