کاتالوگ هوشمند

کاتالوگ هوشمند

کاتالوگ هوشمند چیست و چه مزیت هایی دارد؟

کاتالوگ هوشمند یک برنامه نرم ­افزاری است که به کاربر این امکان را می­دهد تا خرید آنلاین را با سرعت و دقت زیادی انجام دهد. این نرم­ افزارها اغلب به سبدهای خرید تجارت الکترونیک متصل می­شوند. کاتالوگ هوشمند به فروشنده محصول اجازه می­دهد تا اطلاعات را در قالب کاربر­پسند در آن وارد کند. همچنین ممکن است طوری تنظیم شود که خرید سایر محصولات را به خریدار پیشنهاد دهد، بنابراین با استفاده از این روش میزان فروش بیشتر می­شود. با خدمات ما آشنا شوید

کاتالوگ هوشمند به مشتریان امکان خرید آنلاین را می­دهد.

فروشنده، کلیه اطلاعات محصول، عکس­ ها و توضیحات خدمات را در کاتالوگ هوشمند می­گنجاند. محصولات و خدمات بر اساس دسته­ بندی، تاریخچه خرید یا برخی اطلاعات دیگر با هم مرتبط می­شوند. این اطلاعات در نرم ­افزار کاتالوگ نیز ذخیره می­شود.

دراین مقاله کاتالوگ­ های هوشمند، مزیت انتخاب و کاربردشان را بررسی می­کنیم و آنها را با کاتالوگ­ های چاپی مقایسه می­کنیم. رسانه نما

کاتالوگ هوشمند چکار می­کند؟

مطالعات نشان می­دهد که بیش از نیمی از افراد در برخی از کشورهای پیشرفته ترجیح می­دهند به جای خرید حضوری، خرید آنلاین داشته باشند. کاتالوگ ­های دیجیتال زمانی را که مصرف ­کنندگان برای خرید آنلاین صرف می­کنند در مقایسه با وب­سایت اصلی کاهش می­دهند. نرخ تبدیل در استفاده از کاتالوگ­ های دیجیتال بین 20 تا 40 درصد بیشتر از خود سایت فروشگاه­ها است.

کاتالوگ هوشمند ممکن است یک برنامه ساده باشد که توسط یک فروشنده در یک وب­سایت معمولی قرار داده می­شود یا یک برنامه پیچیده که توسط یک شرکت بزرگ -که هزاران محصول را می­فروشد- استفاده می­شود. خدمات رسانه نما

هنگامی که مصرف­ کننده پس از بررسی کاتالوگ هوشمند تصمیم می­گیرد کالایی را بخرد، خود کاتالوگ اطلاعات لازم برای تکمیل تراکنش را از مشتری می­گیرد. همچنین اطلاعات مورد نیاز برای انواع پرداخت را در اختیار مصرف­ کننده قرار می­­دهد تا او بتوانید به راحتی خرید را انجام دهد.

پس از خرید، کاتالوگ اطلاعات خرید را برای فروشنده ارسال می­کند. فروشنده از این اطلاعات استفاده می­کند تا محصول خریداری­شده را برای خریدار بفرستد. کاتالوگ هوشمند همچنین اطلاعات پرداخت را به مرجع پرداخت مربوطه ارسال می­کند تا فروشنده بتواند مبلغ را از مصرف ­کننده دریافت کند.

مقایسه کاتالوگ چاپی با کاتالوگ هوشمند

کاتالوگ چاپی، سنگ بنای استراتژی­ بازاریابی بسیاری از شرکت­ها است و دلیل خوبی هم دارد. این نوع کاتالوگ­ ملموس بوده و برای همه افراد آشنا است. اگر بخواهیم به طور کلی این دو نوع کاتالوگ (چاپی و هوشمند) را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم:

  • کاتالوگ ­های چاپی قابل لمس هستند، اما کاتالوگ­های هوشمند جذابیت بصری بیشتری را ارائه می­دهند.
  • کاتالوگ ­های چاپی برای تمام اقشار جامعه -حتی آنها که با موبایل­های هوشمند سر و کاری ندارند- قابل استفاده هستند.
  • انواع هوشمند هزینه چاپ ندارند، درحالیکه با این قیمت­های بالای کاغذ، هزینه زیادی را برای چاپ کاتالوگ چاپی باید پرداخت کنید.
  • کاتالوگ هوشمند به ­روز­رسانی می­شود، اما کاتالوگ ­های کاغذی نه.
  • انواع کاغذی همه­جا در دسترس نیستند، اما هرجا وسایل هوشمند باشد، کاتالوگ­ های دیجیتال هم قابل استفاده هستند.
  • کاتالوگ ­های هوشمند به مشتری کمک می­کنند تا جنس را خریداری کنند و علاوه بر این پیشنهاد خرید ارائه می­کنند، درحالیکه کاتالوگ­ های کاغذی اینطور نیستند.
  • انواع هوشمند ظاهر یک کاتالوگ چاپ شده را تقلید می­کنند، با طرح بندی مشابه و صفحاتی که به صورت مجازی قابل ورق­ زدن هستند.

استفاده از کاتالوگ­های دیجیتال می‌تواند مزایای دیگری را نیز به همراه داشته باشد که کمپین‌های چاپی نمی‌توانند از آن برخوردار شوند. در این قسمت -پس از بررسی کاربردهای کاتالوگ هوشمند- به بیان این مزایا می­پردازیم. جهت مشاوره رایگان یک جلسه ایی کلیک کنید

کاتالوگ هوشمند

کاتالوگ هوشمند چه کاربردی دارد؟

هرجا کاتالوگ­ های چاپی کاربرد داشتند، کاتالوگ­ های دیجیتال هم به­ کار می­ آیند. برخی از این کاربردها شامل موارد زیر است:

  • نشان­دادن محصولات یک شرکت به طور یکجا
  • بیان روش استفاده از خدمات و محصولات به طور مختصر
  • ارائه اطلاعات ضروری در قالب بصری و با استفاده از رنگ
  • ارائه راه ارتباطی با شرکت یا مرکز خرید
  • تشویق خریدار به استفاده از محصولات و خدمات
  • پیشنهاد خرید محصولات جدید (نوع چاپی فاقد این کاربرد است.)
  • آسان­ کردن روند خرید از سایت و همراهی با مشتری تا انتهای خرید (نوع چاپی فاقد این کاربرد است.)

مزایای استفاده از کاتالوگ هوشمند

1. مشتریان می­توانند از هرکجا به کاتالوگ شما دسترسی داشته باشند.

یک کاتالوگ به عنوان یک مرجع مهم برای کسب و کار شما عمل می­کند و به مشتریان بالقوه اجازه می­دهد تا محصولات و خدمات شما را بررسی کنند. برای بیشتر­کردن تأثیر کاتالوگ، مخاطبان باید بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. در هر جایی که اتصال اینترنتی وجود داشته باشد، کاتالوگ­ های هوشمند در دسترس هستند و این یک موهبت است.

2. قابل اشتراک گذاری هستند

تبلیغ دهان­ به­ دهان و استفاده از نظر سایر مشتریان، بخش مهمی از مارکتینگ در دنیای جدید است. از آنجایی که کاتالوگ­ های دیجیتال قابل اشتراک­گذاری هستند، می­توانند تعداد مشتریان جدیدی را که توسط مشتریان فعلی وارد می­شوند، افزایش دهند. لینک کاتالوگ را می­توان از طریق ایمیل، پیام متنی یا رسانه ­های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

3. می­توانند شامل صدا، تصویر و فیلم باشند.

یک کاتالوگ چاپی بر اساس ماهیت خود بر دو عنصر متکی است: متن و عکس. درحالی­که کاتالوگ ­های صوتی امکان ارائه صوت و تصاویر متحرک را هم فراهم کرده­ اند.

برای مثال می‌توان با یک کلیپ صوتی، صدای گیتار آکوستیک را نشان داد یا با لینک به یک کلیپ در یوتیوب، روش کار وسیله برقی مورد نظر را توضیح داد.

4. اتصال کاتالوگ به فروشگاه اینترنتی یا سایر منابع آنلاین

همانند صدا و تصویر، می­توانید لینک ­هایی را در کاتالوگ خود جاسازی کنید که مشتری را به سایت شما یا صفحه خرید محصول هدایت کند.  

علاوه ­بر ­این، پیوند به منابع خارجی می­تواند به تکمیل آنچه در کاتالوگ شما است کمک کند. در یک کاتالوگ، اغلب از نظر بصری زیبا است و وقتی توضیحات کوتاه باشد، خواندن آن آسان‌تر است. اما شما می­توانید با قرار­دادن یک لینک، مشتری را به صفحاتی که اطلاعات دقیق­ تر و کامل­تری دارند راهنمایی کنید.

5. به روز­رسانی سریع

پس از چاپ کاتالوگ فیزیکی، هیچ تغییری در آن امکان­پذیر نیست. اما در مورد انواع دیجیتال این­طور نیست. شما می­توانید محتویات داخل کاتالوگ هوشمند را به­ روز­رسانی کنید.

7. ارزیابی داده­ های کلیدی مشتری

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ­ها، می­توانید از اطلاعات کلیدی مشتریان استفاده کنید. برای مثال می­توانید ببینید هر کاربر چه مدت از هر صفحه بازدید کرده­ است و یا چند­­بار کاتالوگ را دیده است؛ یا این­که به طور کلی چند نفر و در چه ساعاتی از کاتالوگ شما بازدید کرده ­اند و مواردی شبیه به این. یک جلسه مشاوره رایگان با بهترین های تبلیغات

سخن آخر:

کاتالوگ­ های هوشمند، نسل جدید کاتالوگ هستند. آنها آمده ­اند تا نقص­ های کاتالوگ­ های کاغذی را برطرف کنند و امکانات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار دهند. کاتالوگ­ های هوشمند می­توانند مشتری را تا پایان خرید همراهی کنند، محصولات بیشتری را پیشنهاد دهند و مرتبا به روزرسانی شوند. ساخت کاتالوگ هوشمند با گروه رسانه نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا