تبلیغات هدفمند

تبلیغات چیست و چه اهدافی دارد؟

تعاریف و اهداف تبلیغات

تبلیغات چیست و چه بخش هایی دارد؟
در دنیای امروز همه ما تحت تاثیر تبلیغات هستیم. از خوراکی های مورد استفاده ، لباس ها ، غذا ها ، وسایل بازی کودکان ، یا پیدا کردن جایی مناسب برای ایام فراغت و… همه و همه وابسته تبلیغات است.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات (تبلیغ) ریشه در زندگی اجتماعی انسان ها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولید کننده ایی با انجام امری سعی میکند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.

آگهی تا حد زیادی مکمل فروش محصولات، خدمات و ایده‌ها است.
جالب‌ترین بخش یک تبلیغ این است که اطلاعات واقعی را با جذبه عاطفی هیجان انگیز همراه می‌کند.
از این رو، بدون یک تبلیغ مناسب ، هیچ تجارتی نمی‌تواند موفق باشد .

اهداف تبلیغات چیست؟
ایده اساسی در تبلیغات افزایش کسب‌وکار با فروش کالا / خدمات است. علاوه بر این، اهداف دیگری از تبلیغات وجود دارد که قابل‌توجه است .
• برای ترویج محصولات تازه وارد شده در میان مشتریان بالقوه.
• برای ترویج برنامه فروش شخصی.
• برای ایجاد آگاهی در مدت‌زمان کوتاهی بین حداکثر افراد در مورد کسب‌وکار خود.
• برای ورود به بازار ملی یا حتی بین المللی و ایجاد گروه جدید از مشتریان.
• برای بالا بردن حسن نیت و ایجاد اعتبار در میان مشتریان با وعده ارائه کیفیت بهتر محصولات و خدمات.

فرآیند تبلیغات چگونه است:
تبلیغاتی که در روزنامه ها، مجلات و جاده ها دیده می شود و یا در تلویزیون و اینترنت تماشا می کنید، تاثیر زیادی روی شما دارد . تبلیغات شامل مراحل مختلفی است از مرحله برنامه ریزی اولیه تا مرحله اجرا .

علاوه بر این، گروه تبلیغاتی شامل افرادی است که در زمینه های مختلف تخصص دارند. به عنوان مثال، کارشناسان مدیریت، ویرایش کپی، نوشتن خلاق، عکاسی، فیلمبرداری، بازیگری و غیره
در زیر مراحل بنیادی برای توسعه و اجرای یک تبلیغ وجود دارد.

بخشهای تبلیغاتی به چند دسته تقسیم میشوند:
تبلیغات به سه بخش تقسیم می شود:
• تبلیغ کننده: سازمان تجارت یا هر فرد دیگری که مایل به تبلیغ محصولات، خدمات یا ایده های خود است.
• نمایندگی مجاز ( Ad ): یک شرکت مبتنی بر خدمات که ایده‌های جدید خلق می‌کند و یک تبلیغ جذاب و معنی‌دار ایجاد می‌کند.
• رسانه: یک پلتفرم ارتباطی که رسانه اساسی و موثر را برای تبلیغات پیشنهاد می‌دهد.

از چه روش هایی میتوانیم تبلیغ کنیم؟

باید بهترین روش تبلیغ را برگزینید تا بتوانید به سود برسید باید به این مسئله نیز توجه داشته باشید که:

  • آیا محدوده مکانی برای کالا یا خدماتی که ارائه میدهید وجود دارد؟
  • نوع محصول یا کالای شما برای کدام قشر از جامعه کاربرد دارد؟
  • میزان دسترسی به کالا را تعیین کنید و….

با توجه به مثال بالا میتوانید نوع تبلیغ خود را مشخص کنید که وابسته به مکان مشخص یا وابسته به افراد مشخص باشد
تمامی راه های تبلیغ ،خود به گونه ایی کمک میکنند تا شما بتوانید به هدف خود برسید

اما مهم ترین رکن اساسی در تبلیغات چیست؟
چه چیزی باعث میشود تا ما بتوانیم سود کنیم ؟
یا چه تضمینی هست که اگر تبلیغ کردیم صد در صد نتیجه میگیریم !

خب این سوالاتی است که ممکنه است در ذهن خیلی از افراد شکل بگیرد همانطور که خیلی از ما در ابتدای شروع فعالیت خودمان به این سوالات برخورد کردیم.

اولین سوالی که با توجه به مطالب بالامیشود مطرح کرد اینگونه است ایا شما اگه محصولی داشته باشین بدون تبلیغات به افراد مختلف میتوانید اون رو به فروش برسونید ؟
اشخاصی که این محصول را میخواهند از کجا باید متوجه بشنوند شما چنین محصولی را ارائه میدهید پس در زیر به چند روش میتوانید تبلیغات خودتونو شروع کنید

***یکی از روش های تبلیغات ، تبلیغ کلامی است که در جای خود بهترین تبلیغ میباشد چون ما خودمان هم اگر چیزی از کسی راجب محصولی که خریداری کرده و مورد پسند خویش قرار گرفته بشنویم صد در صد یا به احتمال بالا ترغیب میشویم آن کالا یا محصول را امتحان کنیم .

همین قدرت بیانات زبانی باعث میشود دیگران برای ما تبلیغ کنند پس باید در ابتدایی ترین وهله به کیفیت محصول یا کالای خودمان بسیار اهمیت دهیم تا با جلب اعتماد مشتریان قدیمی بتوانیم افراد بیشتری را به عنوان مشتری جدید داشته باشیم.
روش رسانه های الکترونیکی
با این روش میتونید در سر تا سر دنیا کالای خودتان را تبلیغ کنید امروزه اپلیکیشن ها و نرم افزار های قدرتمندی طراحی شده و وجود دارند که کار مارو برای تبلیغ راحتتر کرده اند که یکی از موثر ترین روش هاست مثال: تبلیغ در تلویزیون ،تبلیغ در اینستاگرام ، تلگرام و…

روش فضای باز

این روش هزینه ارزان تری دارد اما تاثیر گذاری چندانی ندارد مانند : دیوار نویسی ، پرچم ، بنر، بیلبورد تبلیغاتی و … که برای تبلیغ مورد استفاده قرار میگیرد.

طراحی آگهی مناسب برای تبلیغات


برخی از تبلیغات منتشر شده در یک روزنامه و یا تبلیغات نشان‌ داد ه‌شده در تلویزیون ، مردم را فورا جذب می‌کند، با وجود اینکه آن‌ها به این محصول نیاز ندارند. چرا ؟
این تنها به خاطر طرح زیبای آن، قدرت ارتباطی، واجرای شگفت‌انگیز آن است. بنابراین طراحی یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های یک تبلیغ است.

***طراحی آگهی چیست؟
نه یک فرمول جادویی و نه قوانین از قبل تعریف شده برای ترکیب خطوط، رنگ، تصاویر، تایپ و دیگر عناصر گرافیکی برای ایجاد آگهی چشمگیر وجود دارد. با این حال، طراحی بستگی به نیاز مشتری و ویژگی ها، عملکرد، ظاهر و ماهیت محصول دارد.
اجرای یک طراحی خوب، تأثیر چشمگیری بر مصرف کنندگان دارد. یک طراحی هوشمندانه افراد را وادار به خرید محصول می‌کند.

چگونه طراحی آگهی خلاقانه را توسعه دهیم؟

در طراحی مهمترین نکته ایده خلاق است و ایده خلاقانه صرفا وابسته به درک روشنی از هدف پروژه است. هنگامی که هدف پروژه روشن است، باید یک تحقیق کوچکی در بازار انجام دهید تا رفتار مشتریان بالقوه را درک کنید.
در حقیقت، هدر چشم گیر، بدنه ی محتوای مختصر باید از پیش تعیین شود. اگر همه تجهیزات را آماده داشته باشید، می‌توانید یک طراحی خلاقانه ایجاد کنید.

***استراتژی طراحی خلاق***
یک ایده روشن و یک استراتژی مشخص، بخش جدایی ناپذیر از طراحی خلاقانه است. استراتژی شامل برخی از اجزای اساسی است مانند:
• سادگی : سعی کنید چیدمان طرح را ساده نگه دارید. تصاویر بزرگ را در بالای صفحه قرار دهید، عنوان در زیر آن، محتوا در وسط، در حالی که لوگو و آدرس در سمت راست در پایین

• تعادل : برای تمرکز بر روی برخی از نقاط، شما نیاز به ایجاد تقارن در طراحی دارید. بخش اصلی طراحی خلاق، سازماندهی تمام عناصر شامل تصاویر، بلوک ها، سرفصل ها، محتوا و تصویر است تا متعادل به نظربرسند.

• تناسب : اندازه و رنگ همه عناصر گرافیکی باید با اهمیت و محیط تصویر آن‌ها تعیین شود. به عنوان مثال، ایده، تصویر، یا طراحی باید بزرگ‌تر، روشن‌تر، و جسورانه تر باشد به طوری که از المان‌های دیگر متمایز به نظر برسد

• اتحاد : اول نقطه کانونی آگهی که می‌خواهید مردم روی آن تمرکز کنند را پیدا کنید. زمانی که انجام شد، آن را به عنوان یک نقطه مرکزی با تضعیف طرح و رنگ پس‌زمینه و رنگ روشن کنید. یک نکته که همیشه در ذهن داشته باشید این است که همه عناصر طراحی شما – زبان و ارائه تصویری باید در وحدت باشند.

• کنتراست : کنتراست ایجاد کنید تا بتواند توجه مردم را جلب کند. به عنوان مثال، در میان یک دسته از انبه، وجود یک سیب جلب توجه میکند.

• سازگاری : حفظ سازگاری، هماهنگی صفحات با صفحه ی آگهی چشمگیر ضروری است. این به
مردم کمک می کند تا معنای عناصر مختلف یک آگهی را درک کنند.

• طراحی عکس : به طور کلی، عکس ابتدا افراد را جذب می‌کند. انتخاب یک عکس خوب و قرار دادن آن با زیرکی در یک تبلیغ یک روش هوشمندانه دیگر برای جلب توجه مردم است

*تبلیغات بخشی جدایی ناپذیر از سیستم کسب و کار است*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا