تحقیقات بازار بطور کلی در سه مورد انجام می شود:
1-قبل از ورود محصول یا برند به بازار
2-عارضه یابی در هنگام بروز مشکل در سهم بازار یا میزان فروش
3-توسعه محصول یا Level up هنگام بروز فرصت
اولین گام در تحقیقات بازار تعریف مسأله است. سپس بر اساس نوع و ابعاد مساله ، شاخص های لازم برای انجام تحقیقات از جمله مقایسه با رقبا، استانداردهای صنعت، سوابق خود کسب و کار در دوره های قبل و … تعیین می گردد. خدمات ما در رسانه نما
براساس اینکه کدام یک از انواع سه گانه تحقیقات بازار مورد نیاز است، روش های مشخصی در نظر گرفته می شود مانند اینکه از طرح تحقیقات اکتشافی ( مصاحبه، مشاهده، گروه کانون و…) استفاده شود یا از تحقیقات استنتاجی( علت و معلولی، توصیفی طولی، توصیفی مقطعی و …)